Uvjerenje o državljanstvu Bosne i Hercegovine možete izvaditi u matičnim uredima općina ili gradova unutar Federacije BiH.
Evo kako možete izvaditi ovaj dokument:
Lokacije za vađenje: Uvjerenje o državljanstvu može se izvaditi u bilo kojoj općini unutar Federacije BiH. Nije potrebno ići u općinu u kojoj ste rođeni, jer je uspostavljen jedinstveni registar koji omogućava izdavanje dokumenata u bilo kojem matičnom uredu
Potrebna dokumentacija: Za vađenje uvjerenja o državljanstvu potrebno je priložiti ličnu kartu. Ako je prvi put vadite ovaj dokument, možda će vam biti potreban i rodni list, koji također možete izvaditi u bilo kojoj općini (MUP Kantona Sarajevo).
Postupak: Posjetite matični ured u općini i podnesite zahtjev za izdavanje uvjerenja o državljanstvu. Uz zahtjev priložite potrebne dokumente. U većini slučajeva, uvjerenje se može dobiti isti dan ili u roku od nekoliko dana, ovisno o općini.
Troškovi: Izdavanje uvjerenja o državljanstvu može podrazumijevati plaćanje administrativne takse, čiji iznos varira ovisno o općini. Preporučuje se provjeriti tačne troškove na službenoj web stranici općine u kojoj namjeravate izvaditi dokument
Za više informacija, možete posjetiti službene stranice općina ili kantonalnih ministarstava unutrašnjih poslova, kao što je Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo mup.ks.gov.ba (MUP Kantona Sarajevo).
CIPS prijava prebivališta
CIPS je engleska skraćenica za termin Citizens Identity Protection System (Sistem zaštite identiteta građana), a postala je vrlo uvriježena u našem govoru kada se spominje prijava prebivališta. Pogotovo jer je tzv. CIPS prijava potrebna za sve moguće i nemoguće: od banke do škole i telekoma…
Prijava prebivališta vadi se u općini u kojoj ste prijavljeni, negdje u Pošti, a negdje u MUP-u. Ukoliko se prijavljujete na novu adresu, imate rok od 15 dana da se javite nadležnom organu.
Nadležni organi za prijavu i odjavu prebivališta i boravišta državljana BiH, za izdavanje ličnih karata, vozačkih dozvola i pasoša državljanima BiH su kantonalni MUP-ovi u Federaciji BiH, enitetski MUP u RS-u, te Javni registar u Brčko distriktu.
Za sve detalje oko toga šta vam je potrebno za prijavu i prebivališta, ako ste iz Sarajeva, posjetite ovaj LINK.
Šta ako izgubite neki od ličnih dokumenata?
Ako izgubite neki od gore navedenih dokumenata, dužni ste tu činjenicu odmah prijaviti policiji u mjestu gubitka, a nakon toga u mjestu prebivališta zatražiti izdavanje duplikata. Policija izdaje potvrdu o činjenici gubitka, nestanka ili krađe dokumenta, nakon čega građanin o svom trošku, objavljuje dokument nevažećim u Službenim novinama.
Sljedeći korak je podnošenje zahtjeva za izdavanje novog dokumenta. U slučaju naknadnog pronalaska dokumenta, dužni ste odmah dokumente vratiti nadležnoj policijskoj službi koja vam je izdala duplikat.